Com o tempo nas mãos: as sobras de Geraldo de Barros
DOI:
https://doi.org/10.5281/sppa%20revista.v22i3.211Resumo
Este trabalho aborda a serie Sobras do artista Geraldo de Barros e tece, a partir dela, reflexões sobre o tempo e a memória e suas relações com a realidade e a ficção do ponto de vista da psicanálise.
Palavras-chave: fotografia, fotomontagem, Geraldo de Barros, psicanálise, Sobras.
Abstract
Holding time in hands: Geraldo de Barros’ sobras [what remains]
This paper discusses the Sobras [what remains] series made by the artist Geraldo de Barros and, starting from it, weaves reflections on time and memory and their relations with reality and fiction from a psychoanalytical perspective.
Keywords: photography, photomontage, Geraldo de Barros, psychoanalysis, Sobras.
Resumen
Con el tiempo en las manos: las sobras de Geraldo de Barros
Este trabajo trata de la serie Sobras del artista Geraldo de Barros y teje, a partir de ella, reflexiones sobre el tiempo y la memoria y sus relaciones con la realidad y la ficción desde la mirada del psicoanálisis.
Palabras clave: fotografía, fotomontaje, Geraldo de Barros, psicoanálisis, Sobras.
This work paper discusses the Sobras [what remains] series made by the artist Geraldo de Barros and, starting from it, weaves reflections, starting from it, on time and memory and their relations with reality and fiction from a psychoanalytical perspective.
Keywords: photography, photomontage, Geraldo de Barros, psychoanalysis, Sobras.
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