Com o tempo nas mãos: as sobras de Geraldo de Barros

Autores

  • Silvana Rea Sociedade Psicanalítica de Porto Alegre / International Psychoanalytical Association

DOI:

https://doi.org/10.5281/sppa%20revista.v22i3.211

Resumo

Este trabalho aborda a serie Sobras do artista Geraldo de Barros e tece, a partir dela, reflexões sobre o tempo e a memória e suas relações com a realidade e a ficção do ponto de vista da psicanálise.

Palavras-chave: fotografia, fotomontagem, Geraldo de Barros, psicanálise, Sobras.

Abstract

Holding time in hands: Geraldo de Barros’ sobras [what remains]

This paper discusses the Sobras [what remains] series made by the artist Geraldo de Barros and, starting from it, weaves reflections on time and memory and their relations with reality and fiction from a psychoanalytical perspective.

Keywords: photography, photomontage, Geraldo de Barros, psychoanalysis, Sobras.

Resumen

Con el tiempo en las manos: las sobras de Geraldo de Barros

Este trabajo trata de la serie Sobras del artista Geraldo de Barros y teje, a partir de ella, reflexiones sobre el tiempo y la memoria y sus relaciones con la realidad y la ficción desde la mirada del psicoanálisis.

 

Palabras clave: fotografía, fotomontaje, Geraldo de Barros, psicoanálisis, Sobras.

This work paper discusses the Sobras [what remains] series made by the artist Geraldo de Barros and, starting from it, weaves reflections, starting from it, on time and memory and their relations with reality and fiction from a psychoanalytical perspective.

Keywords: photography, photomontage, Geraldo de Barros, psychoanalysis, Sobras.

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Publicado

31-12-2015

Como Citar

Rea, S. (2015). Com o tempo nas mãos: as sobras de Geraldo de Barros. Revista De Psicanálise Da SPPA, 22(3), 651–661. https://doi.org/10.5281/sppa revista.v22i3.211